Acţiunea

Adesea cheia ieşirii dintr-o situaţie complicată sau dificilă este acţiunea. Putem merge la multe cursuri, şedinţe de coaching şi consiliere încercând să înţelege mai bine cum să luăm deciziii. Putem învăţa cum iau alţii decizii, cum să trecem peste frică, să ne auzim intuiţia sau să influenţăm desfăşurarea lucrurilor. Dar până când ajungem la concluzia că e nevoie să acţionăm, până când începem să simţim impulsul de a acţiona constant, progresul întârzie.

De multe ori, oamenii se blochează din cauză că simt că au prea multe de făcut. Alteori se învinovăţesc că nu au acţionat până atunci, şi stau să se gândească la greşelile pe care le-au făcut. Şmecheria este că, uneori, singurul mod în care poţi simţi că eşti pregătit să acţoinezi, este să o faci. Chiar dacă nu te simţi pregătit, chiar dacă ai stat prea mult pe gânduri, poţi decide brusc să acţionezi imediat, astfel încât să ieşi din impas. Mintea poate să găsească la nesfârşit argumente pentru care ar fi bine să mai aştepţi sau să te mai gândeşti puţin.

Unul din principiile pe care se bazează mulţi coachi este că acţiunea te ajută treptat să înţelegi care e drumul corect, chiar dacă iniţial acţionezi fără a fi sigur că faci bine ceea ce faci. Întrucât în coaching, tendinţa este către o abordare non-directivă (în care coach-ul nu îţi spune ce să faci şi nici măcar ce crede el că ai putea să faci), clienţii se găsesc deseori în situaţia aparent frustrantă de a trebui să acţioneze în condiţii de nesiguranţă. Cu toate că nu se pot hotărî care e decizia cea mai bună, ei trebuie să se hotărască, pentru că nu o să hotărască nimeni altcineva în locul lor. Şi astfel, acţionând, de multe ori îşi dau seama că acţiunea aleasă a fost corectă. Iar dacă s-a dovedit o greşeală, faptul că au făcut totuşi ceva se dovedeşte uneori preferabil situaţiei în care ar fi aşteptat.

“Inaction creates anxiety.”

Există o zicală pe care am auzit-o când ascultam mai demult o emisiune de coaching pe Hay House Radio – “inaction creates anxiety”, lucru care mi se pare absolut real. Când simţi că trebuie să faci ceva şi intuieşti destul de bine ce anume vrei să faci, dacă aştepţi apare anxietatea. În astfel de situaţii, e destul de greu să mai gândeşti clar şi dacă începi să te mişti, abia atunci apare din nou sentimentul că ai puterea de a intra din nou în rolul principal al vieţii tale.

Articol publicat în categoria: Motivatie, Orientare și decizii
Vezi și alte articole care ating subiectul: ,

Poți să lași un comentariu mai jos, dar întâi, am un cadou:

Am pregătit pentru tine o listă cu resurse care te ajută să economisești timp și să lucrezi mai relaxat(ă). Abonează-te la newsletter și o vei primi pe mail, urmată de alte articole care te ajută pas cu pas să cultivi concentrarea, relaxarea și eficiența.

Da, le vreau!

Comments are closed.